8 Ekim 2016 Cumartesi

Çilekli Muzlu Magnolia


          Bir insan mutfak işlerini bu kadar çok severken, ev işlerinden de (temizlik ve ütü işleri)  bir o kadar nefret edebilir mi?      
          Evet... Ben bu gruba giriyorum. Nefret ettiğim işleri biriktirmeyi hiç sevmem, bir an önce bitsin kurtulayım isterim,  bir ferahlarım ki sormayın sonrasında...
          Sevdiğim işlere gelir sonra sıra. Evin yemeğini planlamak, yapmak...Ahşap boyamak...Yün, tığ işleri yapmak...Bahçe işleri gibi... Neyse ki sevdiğim pek çok iş var. Ara sıra televizyon karşısında ya da bilgisayarım kucağımda tembel tembel oturmakta dahil olmak üzere...
            Bunlardan en en sevdiğim pasta, hamurişi vb işlerle uğraşmak. Bugün de öncelikli yapılacakları bitirip mutfağa girdim. Aslında meyveli pasta yapmayı düşünmüştüm dün. Hatta çilek almıştım biraz bunun için. Sonunda daha pratik bir şey yapmaya karar verdim. Çilekli muzlu magnolia...






          Magnoliaları kısa sürede hazırladım. Sonrasında yarım muz arttı.
          Kızım Youtube'da İngiliz bir ailenin videolarını takip ediyor. Onların artan küçük bir parça muzu bile derin dondurucuya koyup sakladıklarını anlatmıştı bana.
          Bizde ise şöyle oldu.Kızıma ve oğluma sordum ister misiniz diye, istemediler. Eh ziyan olacak değil ya... Hop diye yuttum bir dakikada muzu. O kadarcık muz dondurucuya mı girermiş... Daha neler! (sizlerin evinde de böyle fedakarlık yapan birisi vardır mutlaka)






                  Tarifi internette bir sitede bulup yazmıştım. Her yerde benzer tarifler var. Aslında meyveli bisküvili puding kendisi...


                    Magnoliamın tarifi

              Malzemeler:    Puding için:
                                   1 lt süt 
                                   1 yumurta sarısı
                                   2 yemek kaşığı dolusu un
                                   2 yemek kaşığı dolusu nişasta
                                   1 su bardağı toz şeker ( ben bir parmak eksik koydum)
                                   1 paket vanilya 
                                   1 paket sıvı krema (200ml)

                                   Ara katlar için:
                                   Eti burçak(  bebe bisküvisi de olur)ufalanmış(bir paketten az kullandım)
                                   Fındık kırığı
                                   Bir kase çilek
                                   1,5 - 2 muz

               Yapılışı: Vanilya ve krema hariç diğer malzemeleri karıştırıp ocağa alın, karıştırarak kaynatın. Ocaktan alın vanilyayı ekleyip karıştırın. Ara sıra karıştırarak ılıtın.
               Ilıklaştıktan sonra kremayı ekleyip 5 dk mikserle çırpın.

              Ufalanmış bisküvi ile fındıkları karıştırın veya ayrı ayrı kullanın. Zevkinize göre biraz pudingden biraz fındık ve bisküviden kat kat koyun. Ara ara da meyveleri yerleştirin. İstediğiniz meyveyi  kullanabilirsiniz. Hatta çikolatalı yapabilirsiniz. Keyif sizin.
              Büyükçe bir kaseye yapıp yerken kaşıkla kaselere alıp üzerine tekrar bisküvi fındık serpebilirsiniz.( Cookshop'ta o şekilde servis ediyorlar.)  Veya tek tek kaseye de koyabilirsiniz. (Bu tariften 9 kadeh çıktı.)

             Afiyet olsun...
                       
                              
                                   

10 yorum:

  1. Muz için afiyet şeker bal olsun bu tarif bende de var bende yapacağım birde bizlere acilen aşure tarifi verirseniz çoook sevinirim
    Takipçiniz Müge

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yakında aşure yapmayı düşüşünüyorum. fotoğraflayıp tarifini de veririm

      Sil
  2. Merhaba, harika görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Canım..Ellerine sâğlık. .Canım çekti..Neyse evde muz var ..Bugünlük idare ederim..Muzla çileği buluşturduğumda da denerim..Bu arada sunumunda nefis..Bende dondurma kaselerine reçel koyuyorum. .Şık oluyor..Farklı sunumları seviyorum..Sevgiler ❤ ☘🍀⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım...sunumda çok önemli gerçekten...dondurma kasesinde reçel de iyi fikir.

      Sil
  6. Çok güzel görünüyorlar bugün yapmam gerek😊😊çiğdem

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyorlar bugün yapmam gerek😊😊çiğdem

    YanıtlaSil